بررسي نقش عامل طبيعي موجود در انگور- رسوراترول
داروسازان
مطالعات جدید پزشکی

 

 ریزوراترول بطور خاص وابسته به طبقه ای از ترکیبات فیتوفنولیک است . این عامل در گونه خاصي از انگور و بطور کلی توتها از گونه  Vaccinum شامل زغال اخته ها و تمشک وحشی یافت میشود . این عامل در پوست ترکیبات یاد شده با غلظت بالاتری موجود بوده و متاثر از پرورش گیاه تولید کننده میوه در نقاط مختلف جغرافیایی و همچنين عفونت های قارچی میوه دارای مقادیر متفاوتي است . تحقیقات آزمایشگاهی انجام شده توانایی این عامل را در محافظت بدن ازآترواسکلروز . فعالیت شدید آنتی اکسیدانی و تعدیل نمودن آپولیپوپروتئینهای کبدی . سنتز لیپید .مهار تجمع پلاکتی و تولید ایکوزانوئیدها توسط پلاکتها و نوتروفیلهای انسانی نشان داده است . همچنین اخیرا تاثیر توانایی ریزوراترول در محافظت بدن مقابل عوارض حاصل از داروهای شیمی درمانی در افراد گرفتار سرطانها مشخص گردیده است .  ریزوراترول با مکانیسم خاصی مانع از چرخه سلولی و تبدیل سلول به دو سلول مجزا میگردد و بدین ترتیب از رشد سلولهای سرطانی ممانعت بعمل می آورد . بر اساس تحقیقات مقادیر رنگدانه آنتوسیانین این گونه خاص انگور نیز از بقیه بیشتر است . آنتوسیانین مسوول رنگ ارغوانی و سیاه انگور بوده و فعالیت آنتي اکسیدانی قوی و اثرات ضد سرطانی فراوانی از جمله مهار سنتز DNA  را در سلولهای سرطانی سینه از خود نشان داده است.

  بهمین دلیل ریزوراترول مصرف شده در آب این گونه انگور در فرانسه كه مصرف فراوان دارد دارای خواص پلی فنولیک و آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده است .بیشتر منابع فواید ریزوراترول را اساسا به خاطر تاثیرات آنتی اکسیدانی آن در مهار اکسید شدن کلسترول LDL   و آلفا توکوفرول میشناسند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داروسازان و آدرس aminataie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان